Birthday Arissa

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Usia Rina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, December 19, 2011

Usia Arissa sebulan, Annisa pandai jalan

Dah pandai berjalan
Dah seminggu Annisa 'dapat kaki'. Agak lewat juga Annisa dapat berjalan..ketika usia setahun lapan bulan (20 bulan) baru pandai berjalan. Orang lain ada yang pandai berjalan ketika usia seawal 11 bulan..atau setahun.. Tapi Syukurlah, akhirnya Annisa dah boleh berjalan...walaupun kekadang masih takut-takut lagi..

Tak pasti sama ada disebabkan daun seringai yang di pukul oleh Wan Ani kat kaki Annisa setiap pagi, itu yang membuatkan Annisa boleh berjalan..macam2 petua orang bagi dan cadangkan untuk cepat berjalan..ada yang kata pukul kaki dengan belut la... sapu kan kaki dengan darah belut la.. kaut tapak kaki dengan sudu la... jalan atas embun la...dan akhirnya Wan Ani dapatkan daun seringai dari kampung di Dong dan pukul kaki Annisa selama 3 hari serta bawa Annisa berjalan atas embun.

Kekadang ibu pun turut urut kaki dan lutut Annisa supaya kuat dan dapat berjalan dengan mudah dan cepat. Syukur Alhamdulillah, berkat usaha dan doa, Annisa dah boleh berjalan, walau kadangkala selalu jatuh.

Pipi dah semakin berisi
Adik Arissa pula dah sebulan usianya. Pipi, lengan, betis dan peha dah makin berisi nampaknya. Alhamdulillah, Arissa jarang kembung malam atau berjaga malam. Cuma Arissa tak suka di bedung.. suka sangat lepaskan tangan dari kain napkin, ala-ala free style. Esok 20 Dis, Annisa dan Arissa kena pi klinik kesihatan di Batu Satu untuk suntikan sebulan (Arissa) dan 1 tahun setengah ( Annisa). Harap2 semuanya ok..dan tak demam...Nasib baik la ayah balik Bentong semalam. Kalau tak, makin demam la Annisa..Lusa Tok dan Wan nak makan angin ke Mesir pulak. Tinggal la kami anak-beranak di Bentong bersama family Mak De.Kata ibu, ibu akan habis berpantang pada 31 Disember... menyambut tahun baru la nanti...



 

No comments:

Post a Comment